starz news

Sabahan Entertainment Blog…You Comment I Follow

Loading

2 NEW Radio Channels on ASTRO Radio Bayu and Radio Kenyalang

Written by kaitor on 11:15 PM

On 30 August 2010 ,another history created after ASTRO had started broadcasting 2 new radio channel  especially for Sabah and Sarawak . Radio Bayu (Channel 869) is for Sabah and Radio Kenyalang (Channel 870) for Sarawak.


I had try listening this Radio Bayu and  not many songs are play , it maybe new channel and more issue need to be done. When i open this Radio Bayu Channel i heard "gong" played and after that 1 songs and again "gong". I can make a simple conclusion here, this channel still not have many sabahan songs.

According to ASTRO official Facebook Notes, Radio Bayu setup is to fulfill demand from Sabah and provide more verity of music focusing on sabah ethnic. ASTRO also hope to search new talent to be a deejay on this new radio channel. Sine Sabah have many online radio such as Sabahan.FM, Utara FM, Kinabalu FM, Bah FM and Sama FM hope ASTRO can work together with them.

Currently i usually listen to Sabahan.FM and there are many sabahan song played and their Deejays also have a good quality. Sabahan.Fm aslo is the first radio online can be onair any where any time.  Sabahan.Fm DJs are :

DJ Black
DJ Iter
DJ Ayustitch
DJ SaliparJipun
DJ Lord York
DJ Mark
DJ Panda
DJ langau
DJ Lann A To Z
Dj IsKaTambula

1st Sabahan Online Radio 24x7
Sabahan.FM ~ Siuk Bah Di Dangar ~
http://www.sabahan.net/
http://www.sabahan.fm/

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 7 comments: Responses to “ 2 NEW Radio Channels on ASTRO Radio Bayu and Radio Kenyalang ”

  2. By Francis Vincent on September 2, 2010 at 5:38 PM

    Congrats Astro for introducing Radio Bayu on Channel 869. Since this is a new radio channel, I hope more new songs would be played on air. I salute the deejays' slang, very the Sabahan. Keep it up. I suggest the deejays would deliver events, places of interest in Sabah on air from time to time. Thumbs up!

  3. By Anonymous on September 21, 2010 at 9:13 PM

    pelik kenape asyik mainkan sape @ taboh selang 3@2 buah lagu iban khusus nya di radio kenyalang.kadang kala membosankanlah,lainlah kalau 3@2jam kemudian baru mainkan sekali,ini tidak.bukan x nak dengar langsung ianye membosankan dah la sampai 10minit.kite ni kat semenanjung jarang dengar lagu iban,nilah masanya radio kenyalang mainkan lagu iban,contohi lah radio bayu,kalau berterusan begini alamatnye kuranglah peminat radio kenyalang.bukannye tak ramai artis iban di sarawak mainkanlah lagu mereka,ni lah masa mempromosikan lagu iban,fikir2kan &renungkanlah

  4. By Anonymous on October 11, 2010 at 8:01 PM

    thks bayu. rs banggala. da smpai masa lagu2 artis sabah d ketengahkan dan d dgr oleh sluruh rakyat msia. slama ni nak dgr lagu group indie papier mache. thks kerana kasi kluar jg lg papier mache. byk g group indie yg len blum kluar. harap2 masa akan dtg bayu akan mningkat dr segi kualiti pnyampaian yg lebih siok n dekat d hati rakyat sabah.

  5. By Anonymous on January 12, 2011 at 9:10 PM

    kenapa radio bayu banyak memainkan lagu dusun je...kan kita kat sabah ni banyak budaya dan bangsa..so kebanyakkan radio bayu cm mainkan lagu dusun jd bangsa lain mcm di pinggirkan lagu2 mereka.sangat banyak bahasa dlm sabah spt bajau semporna,suluk,brunai,sungai,kedayan,bisaya.banyak sumber boleh d dapat.sekurang2nya pendengar boleh mendengar pelbagai lagu daripada pelbagai bangsa d sabah ini.

  6. By starznews on January 15, 2011 at 10:44 PM

    rasanya astro belum lagi mempunyai koleksi lagu yang banyak... tu la sebap dia banyak lagu yang berulang...

    another perkara yang perlu astro consider, ethnik d sabah and sarawak bukan sikit.. kalau boleh diorang kasi bagi2 slot2 supaya semua ethnik ada ruang masing ... hope astro boleh fikir benda ni...

  7. By af@atonic on February 16, 2011 at 5:52 AM

    mainkan lagu saya di semua radio malaysia..
    jika kamu benar2 rakyat malaysia.

  8. By All about on February 22, 2011 at 2:30 AM

    Nice radio stations, thanks for sharing

    radijas internete

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

I love to read blog.. that why I create my own blog to share the information for others. Your ideas are most welcome and hopefully it can help my blog growing.

Want to subscribe?

Subscribe in a reader Or, subscribe via email:
Enter your email address:Delivered by FeedBurner

Watch Tv Online


Listen Radio Online




SABAH FMSABAH FM
*more Online Radio and Tv will be add soon..

Download is your own risk!!!
Malay
English
1.Acha Septriasa 1.Avril Lavigne
2.Project Pop 2.Creed
3.Misha Omar 3.Disagree
4.Samsons 4.Justin Timberlake
5.Spider 5.Silverchair